* به لطف داشتن پاهای سالم ،قدری از راه را پیاده برویم و از داشتن شان لذت ببریم.

*به پاس داشتن چشمانی سالم ، به دیدن پدر ومادر برویم و نگاهی از روی عشق را به پاس تمام زحماتشان ،به آن ها هدیه کنیم.

* انجام کارهایی را که مدت هاست به تاخیر انداخته ایم ،شروع کنیم.

* اگر نمی توانیم باغچه ای داشته باشیم ، گلدان گلی را محافظت کنیم .

* با طبیعت آشتی کنیم . گاهی به نزدیک ترین فضای سبز محل زندگی مان سر بزنیم.

* با خانواده مان ، لذتی مشترک را تجربه کنیم.

* از صمیم قلب بخندیم.

* گاهی هنگام انجام کارهای روزانه با صدای بلند برای خودمان شعر بخوانیم.

* از دیگران و از خودمان قدر دانی کنیم.

* سرمای برف ،گرمای آفتاب و لطافت آب را حس کنیم و به یاد آوریم :

مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

* دنیای رنگی اطراف را سیاه و سفید نبینیم.

* به حرف ها و درد دل های عزیزانمان گوش کنیم.

*گاهی شیطنت های دوران کودکی مان را مرور کنیم .

* برای کارهای خوبی که می کنیم به خود با صدای بلند بگوئیم ،آفرین!

* پول هایمان را گاهی برای دیگران و آن ها که بدان نیاز دارند خرج کنیم.

تنها خودتان هستید که می توانید احساس خوب را همیشه در دل تان بیافرینید.              


آفتاب گردون