کم هزینه ترین لذتهای دنیا!

کم هزینه ترین لذتهای دنیا

خیلی از لذت ها و بهانه ها برای شاد بودن ، در اطراف ما وجود دارند که ما وقت دیدن آن ها را نداریم یا برای مان تکراری شده اند و لطف اولیه شان را از دست داده اند. این هنر است که بتوانیم از نعمت های زندگی مان بهره ببریم ،شاد و شکر گزار باشیم .گاهی برای داشتن احساس خوب کافی است نگاهمان را به زندگی تغییر دهیم. این حرف خیلی تکراری است اما اگر در زندگی مان عملی کنیم ، نتیجه ی معجزه آسایش را می بینیم.

نمونه های زیر تنها بخش کوچکی از دلایل شاد بودن و لذت بردن از زندگی هستند . بی شمار مورد دیگر وجود دارد کافی است اراده کنید.

* هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شویم ،از اینکه فرصت دوباره ی زندگی یافته ایم خوشحال شویم .

* روزمان را با دعا شروع کنیم.

* به خورشید و آسمان سلامی دوباره کنیم .


* به آن هایی که می بینیم ،حتی با یک نگاه و لبخند ،محبت کنیم .


* آنقدر با عجله راه نرویم که اطرافمان را نبینیم.


* گله و شکایت را برای وقتی دیگر بگذاریم.


* به دوستان قدیمی و آنهایی که از حال شان بی خبریم ،


زنگ بزنیم.                                                                                                             

                                                                                                       

* به شکر آنکه دستان سالم داریم با عزیزانمان به گرمی دست بدهیم..                                                                                                           

من که موافقم شما چی؟

نوشته:ساعت20:18 جمعه ----مورخه 1390/07/29

ادامه نوشته

آقا بیا به خاطر باران ظهور کن …!

http://nader-va-doostan.blogfa.com/post-140.aspx

آقا بیا به خاطر باران ظهور کن !

         مارا ازاین هوای سراسیمه دورکن.

              وقتی برای بدرقه عشق می روی.

ازکوچه های خسته ما هم عبورکن.

    افسرده ازهجوم هوس های عالمیم .  

       آقــــــا دل شکســته ما را صبورکن.

  آقــــــابیا به حرمت مفهوم انتظار.

  اشعارســــاده ما را مرورکن …

      کی میشود شبی که تو ازراه میرسی …

این باغ های شب زده،

                را  غرق نورکن …

نوشته :ساعت 06:32  چمعه روز ی که متعلق به آقا ست -1390/07/29

...................................................

نویسنده:

من میگم قبل ازدعا برای تعجیل در ظهور آقامون یکسری بایدها ونبایدها رو تو زندگیون باید مد نظر داشته باشیم!

1-ترک گناه

2-انجام واجبات

3- دعا

نظر شما دوست بسیار عزیز چیه؟.........

گل باشی!

نوشته: ساعت 19:59 پنجشنه 1390/07/28

http://shahabe-mehr.blogfa.com/

زمین غمگین باباهای بی نان است!

بیا باران، زمین زیباست ، گل دارد
زمین گرد است
گریان شقایقهای بی آب است
نترس از رفتنِ در خاک
که خاک این زمین شاید به ظاهر پست
اما
جنس آدم،جنس حوّا،جنس نور و پاکی دریا به خود دارد.
بیا باران که شاید گوشه ای از این زمین،مردی
خجل از چشم گریان است
و پنهان می کند چشمان زیبایش
بیا تا او بگوید:صورتش نمناک باران است
بیا باران،زمین تنهاست
زمین از خشکی لبهای آهو،سخت غمگین است
زمین فکر کبوترهای بی آب است
بیا باران که این قایق
به گِل مانده در این دریای خشکیده
و بار خاطراتش روی دوشش سخت سنگین است
ببین سبز و سفید و سرخ غمگین است
برای مردمی لب تشنه و گریان
برای کودکی آواره در میدان
برای مادری کز فقر نالان است
برای جمله باباهای حیرانی که در این وادی دنیا
به روی دفتر مشق و کتاب کودکان خویش می خوانند
که بابا آب...
که بابا نان...
و می خندند از اندوه این بازی
که بابا آب و نانش کو؟!
زمین غمگین باباهای بی نان است
زمین غمگین مرگ مظلوم شقایقهاست
بیا باران
بیا باران



نوشته:ساعت 15:08 مورخه 1390/07/28

http://ghayeghekhatereha.blogfa.com

بیا باران ...



باز باران بارید ،

خیس شد خاطره ها ،

مرحبا بر دل ابری  هوا،

هر کجا هستی باش ،

آسمانت آبی ،

و تمام دلت از غصه دنیا خالی!
........................................................................................................................................

بیا باران ...

زمین زیباست.

من از جنس زمینم،

خوب می دانم

در اینجا عشق بازی رمز ایمان است.

ادامه نوشته

  مراقب عاداتت باش!

********                   *********

مراقب افکارت باش آنها به گفتار تبديل می‌شوند.

********                  *********

مراقب گفتارت باش آنها به کردار تبديل می‌شوند.

********                 *********

مراقب کردارت باش آنها به عادات تبديل می‌شوند.

********                 ******** 

مراقب عاداتت باش آنها به شخصيت تبديل می‌شوند .

********                ********

مراقب شخصيتت باش که آن سرنوشتت خواهد شد .

********              *********

ساعت 23:35 ----1390/07/27

ناز گل را بکشیم ....

ناز گل را بکشیم ....

یادمان باشد به دل کوزه آب،

    که بدان سنگ شکست

       بستی از روی محبت بزنیم

تا اگر آب در آن سینه‌ی پاکش ریزند،

   آبرویش نرود …

     یادمان باشد فردا حتما،

        ناز گل را بکشیم

         حق به شب بو بدهیم

            و نخندیم دگر

               به تَرَک‌های دل هر گلدان …

و به انگشت نخی خواهیم بست،

    تا فراموش نگردد فردا

       زندگی شیرین است

          زندگی باید کرد

             و بدانم که شبی خواهم رفت

و شبی هست

که نباشد

پس از آن فردایی


فروغ فرخزاد

نوشته:ساعت 22:12 مورخه 1390/07/25

از عقلت استفاده کن تا سقوط نکنی!


خداوند تمام موجودات را زیبا آفریده و برای هر کدام ویژگی خاصی بخشیده است .

اما   ویژگی مشترک تمام موجودات   این است که می خواهند   زندگی کنند و نسل خودرا حفظ کنند.

ببین چقدر زیباست!

پرنده برای نجات جان  جوجه اش تلاش می کند.

ما انسان ها هم مثل این پرنده زندگیمان به یک سقوط وابسته است .

می توانیم سقوط کنیم یا نجات یابیم.

اما عقل را خداوند برای همین داده است.

که نجات دهیم ونجاتبخش باشیم.

از عقلت استفاده کن تا سقوط نکنی!


نوشته:ساعت 19:42 -1390/07/24

http://www.raminahar.blogfa.com/

ای عشق همه بهانه از توست!

            پروردگارا : مرا چنان قرار ده که:  


   در جا ييکه انتقام است / من بذر بخشش باشم !

          در جاييکه شک نهفته است / من بذر ايمان باشم!

                در جاييکه ياس خفته است / من بذر اميد باشم !

                      در جاييکه تاريکی است /من بذرنور باشم !

                            در جاييکه اندوه نهفته است / من بذر شادی باشم !

ای خدای بزرگ!

     اين نعمت را به من عطا کن که :

               پيش از آنکه به دنبال درک شدن باشم ،

                        درک کنم /

                                 پيش از آنکه به دنبال مهر باشم ! مهر بورزم !

                                             چرا که در بخشش است که می ستانيم

و در بخشيدن است که  بخشيده می شويم !

              ودر بودن است که د  ر زندگی  جاودان زنده ميشويم.

                                  ای عشق همه بهانه از توست

                 من خامشم / اين ترانه از توست.


نوشته :ساعت 17:55 -1390/07/24

http://sevda1000.persianblog.ir/post/26

ای موسی ، سفارش مرا درباره 4 چيز خوب بخاطر بسپار :



خداوند عزوجل به حضرت موسی علیه السلام وحی فرمود :


ای موسی ، سفارش مرا درباره 4 چيز خوب بخاطر بسپار :

1: تا وقتی كه گناهانت بخشيده نشده و مورد آمرزش قرار نگرفته ای ، به عيب ديگران نپرداز.


2: تا زمانی كه گنجها و خزانه های من تمام نشده ، براي رزق و روزيت غمناك نباش .


3: تا موقعی كه پادشاهی من از دست نرفته ، بجز من به ديگری اميد نداشته باش .


4: تا هنگامي كه مُرده شيطان را نديده ای ، از مكرش ايمن و آسوده خاطر نباش .


نوشته عنایت اله ساعت 00:55 یکشنبه بیست وچهارم مهر 1390

http://www.karmandiran.ir


عشق........................

عشق یعنی انتظاروانتظار
   عشق یعنی هر چه بینی عکس یار
       عشق یعنی شب نخفتن تا سحر
           عشق یعنی سجده ها با چشم تر
               عشق یعنی دیده بر در دوختن
                   عشق یعنی از فراقش سوختن
                       عشق یعنی سر به در آویختن
                          عشق یعنی اشک حسرت ریختن
                              عشق یعنی چون محمد پا به راه
                                 عشق یعنی همچو یوسف قعرچاه
عشق یعنی لحظه های ناب ناب
    عشق یعنی لحظه های التهاب
        عشق یعنی گم شدن در کوی دوست
            عشق یعنی هر چه در دل آرزوست
                عشق یعنی یک تیمم یک نماز
                    عشق یعنی عالمه راز و نیاز
                        عشق یعنی یک تبسم یک نگاه
                            عشق یعنی تکیه گاه و جان پناه

نوشته: عنایت اله  ساعت 15:09 بیست وسوم مهر 1390

ادامه نوشته

30 نکته آموزنده!

1-خدایا تو را بخشنده دیدم و گناهکار شدم،

تو مرا چه گونه دیدی که این چنین وفادار ماندی؟!!!

۲-وقتی ارزش ها عوض میشوند،عوضی ها با ارزش میشوند...

۳-به کسی اعتماد کن که بتواند سه چیز تو را تشخیص دهد:

۱.اندوه پنهان شده در لبخندت را

۲.عشق نهان در عصبانیتت را

۳.و معنای حقیقی سکوتت را...

۴-وقتی تبر به جنگل آمد،درختان فریاد زدند نگاه کنید! دسته اش از جنس ماست...

نوشته :عنایت اله ساعت 18:42 بیست ودوم مهر 1390
ادامه نوشته

 و آن عشق با وصال آغاز!

  ایمان بی عشق

اسارت در دیگران است

       و عشق بی ایمان

اسارت در خود.

              ایمان بی عشق

تعصبی کور است

                    و عشق بی ایمان

کوری متعصب!

         عشق بی ایمان ،

های و هویی است برای هیچ!

              و عطشی است به سوی سراب

                   و شتاب دیوانه واری است

به سوی فریب!

                و دروغی است

که آن را نمیشناسی

مگر به آن برسی

      و چون به آن برسی

           و چون به آن رسیدی

                   همچون سایه ای موهوم

محو می گردد

و جز خاکستر یاس

و بیزاری و نفرت

بر جا نمی ماند.

      عشق بی ایمان

تا هنگامی هست

            که معشوق نیست

                  و چون هست شد

نیست میگردد.

                           این عشق با وصال

پایان میگیرد

                                  و آن عشق

با وصال آغاز.

ایمان بی عشق همچون...


نوشته: عنایت اله ساعت10:24 بیست ودوم مهر 1390

شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه!!

شخصیت شناسی با چند سوال کوتاه

به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیرپاسخ هایتان را بخوانید وشخصیت خودتان را محک بزنید!

 

1. دریا را با کدام یک ازویژگی های( تیره، شفاف)   زیر تشریح می کنید؟

آبی   ، سبز ،   گل آلود

 

2. کدام یک از اشکال زیر را دوست دارید؟

دایره، مربع یا مثلث

 

3. فرض کنید در راهرویی راه می روید. دو در می بینید، یکی در ۵ قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو و هر دو در نیز باز هستند. کلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است، آیا آن را برمی دارید؟

بله، خیر

 

4. این رنگ ها را ترجیح می دهید چگونه اولویت بندی شوند؟

قرمز، آبی، سبز، سیاه و سفید

 

5. دوست دارید از نظر ارتفاع در کدام قسمت کوه باشید؟

 

6. در ذهنتان اسب چه رنگی است؟

قهوه ای، سیاه یا سفید

 

7. طوفانی در راه است، کدامیک را انتخاب می کنید؟

یک اسب یا یک خانه

تعبیر پاسخ ها را در ادامه مطلب بخوانید.......................


نوشته :عنایت اله ساعت 21:10 بیست ویکم مهر  1390                                                        

ادامه نوشته

غنچه از خواب پريدو...............

غنچه از خواب پريد

و گلي تازه به دنيا آمد .

خار خنديد

وبه گل گفت سلام

و جوابي نشنيد.

خار رنجيد، ولي هيچ نگفت!

ساعتي چند گذشت.

گل چه زيبا شده بود!

دست بي رحمي بيامد نزديك !

گل سراسيمه ز وحشت افسرد

ليك ان خار در ان دست خزيد

و گل از مرگ رهيد ....

صبح فردا كه رسيد،

خار با شبنمي از خواب پريد.

گل صميمانه به او گفت:

سلام.......!


نوشته :عنایت اله ساعت 21:01 بیستم  مهر  1390

توی جنگل های احساس از نگارم می سرودم!!

باز باران با ترانه


               باز باران با ترانه، می چکد از چشم خیسم  

با گهر های فراوان قصه ام را می نویسم

می خورد بر بام گونه اشک های بی درنگم

می چکد بر روی کاغذ لحظه های رنگ رنگم

یادم آرد روز باران چشم در چشم سیاهش

گردش یک روز دیرین در بلندای نگاهش

شاد و خرّم، نرم و نازک، عاشقی دیوانه بودم

توی جنگل های احساس از نگارم می سرودم

می دویدم همچو آهو گرد قلب مهربانش

می پریدم از لب جوی بلند گیسوانش

می شنیدم از پرنده قصّه های مرگ فرهاد

از لب باد وزنده عشق های رفته بر باد

داستانهای نهانی گشت بر من آشکارا

رازهای زندگانی کرده بودش سنگ خارا

پیش چشم مرد فردا دستش از دستم جدا شد

زندگانی خواه تیره، خواه روشن بر فنا شد

باز باران با ترانه در دو چشمانم نشسته

از وجودم مانده تنها تکه قلبی سرد و خسته

خسته از نامردمی های فراوان زمانه

خسته از احساس دوری از نگارم بی بهانه

حال پرسم روز باران، قصۀ یک مرد تنها

پیش چشم مرد فردا چیست زیبا؟ چیست زیبا؟

امیر جهانگرد               


نوشته :عنایت اله ساعت19:55 نوزدهم مهر 1390

ولی از شکستن دل آدما نمی ترسیم...!

خیلی جالبه :

از سوسک میترسیم...

ولی از له کردن شخصیت دیگران مثل سوسک نمی ترسیم.

از عنکبوت میترسیم...

ولی ز اینکه زندگیمون تار عنکبوت ببنده نمی ترسیم.

از شکستن لیوان میترسیم...

ولی از شکستن دل آدما نمی ترسیم.

از اینکه بهمون خیانت کنن میترسیم ...

ولی از خیانت به دیگران تمی ترسیم.

نظر تو دوست خوبم در مورد ترسامون چیه؟؟؟؟؟؟؟


نوشته:عنایت اله ساعت 21:12 بیستم مهر ماه 1390

تنها وتنها یکی از معجزات...!

کدام سوره قرآن باعث افزایش حافظه میشود

کدام سوره قرآن باعث افزایش حافظه می شود!؟

فضیلت و خواص سوره حاقه

سوره حاقه شصت و نهمین سوره قرآن کریم مکی است و ۵۲ آیه دارد. در فضلیت خواندن این سوره روایات زیر نقل شده است:

رسول خدا {ص}: درباره این سوره فرموده اند:

*هر کس سوره حاقه را قرائت نماید خداوند در حسابرسی او آسانگیری می کند.(۱)

*هر که یازده آیه از سوره حاقه را بخواند خدای تعالی او را از فتنه دجّال نگاه می دارد و اگر همه سوره را بخواند موجب نورانی شدن او از سر تا پا می شود.(۲)


نوشته :عنایت اله ساعت 17:41 نوزدهم  مهر 1390                                                منبع:آفتاب گردون
ادامه نوشته

فرازهایی از زندگانی هشتمین امام  مهربانیها!

فرازهایی از زندگانی هشتمین امام رئوف!



چشم دل دارم به سویت یا علی موسی‌الرضا

       برندارم سر زكویت یا علی موسی‌الرضا

                 روز میلادت مبارك باد برآل رسول

                          هم به مشتاقان رویت
  
  
      یا علی‌موسی‌الرضا!

از امام رضا(ع) پرسیده شد، بهترین بندگان خدا چه كسانی هستند؟


حضرت فرمودند:


1- آنانكه هرگاه نیكی كنند شاد شوند.


2- هر گاه بدی نمایند، آمرزش خواهند.


3- هر گاه به آنان عطا شود شكرگزاری كنند.


4- هر گاه مصیبت و بلایی ببینند صبر كنند.


5- هر گاه خشم كنند، در می‌گذرند.


(تحف‌العقول - ص 469 – انتشارات كتابچی).


حضرت امام رضا (ع) در روز پنج شنبه یازدهم ذیقعده سال 148 هـ. ق

ازپدری معصوم بنام امام موسی كاظم(ع) در شهر مدینه متولد شدند.

مادرارجمندش، بانویی است كه از غرب رهسپار شرق شده بود و او

را«تكتم» می‌خواندند و غالباً در حریم موسی‌بن‌جعفر از او بنام طاهره

ونجمه یاد می‌شد.


هنگامی كه امام رضا(ع) متولد شد، پدر بزرگوارش او را علی نام نهاد و

ملقب به رضا گشت. علی‌بن................................................


نوشته: عنایت اله ساعت 10:45 هفدهم مهر 1390

پیامک ولادت حضرت امام رضا علیه السلام :

پیامک ولادت حضرت امام رضا علیه السلام :


1. حق، معرفت به هر نگاهم داده

                 در حلقه ی عشق خویش راهم داده

اینها همه علتش فقط یک چیز است

                 ایرانی ام و رضا پناهم داده


**میلاد مسعود ولی نعمت ما، آقا امام رضا مبارک**


2. مگذار مرا دراین هیاهو، آقا

                          تنها و غریب و سربه زانو، آقا

ای کاش ضمانت دلم را بکنی

                              تکرار قشنگ بچه آهو، آقا


*****// عیدتون مبارک //**********************


نوشته : عنایت اله ساعت 09:14 یکشنبه هفدهم مهر 1390

ادامه نوشته